torstai 16. helmikuuta 2017

Päivävaloa

Viime aikoina mä oon ollut ihan super onnellinen, sillä täällä on päivävalon määrä lisääntynyt ihan hullun lailla - pitkän kaamoksen jälkeen se piristää mieltä joka vuosi ihan yhtä paljon. Musta on ihana aamulla herätä ja avata verhot ja seurata miten päivä alkaa valkeneen. Viikonloppusinkin oon ulkoillut Adan kanssa paljon, kun ei tarvii sokkona tarpoo pimeessä nenäänsä pidemmälle näkemättä. Ja mikä parasta - pikku hiljaa vois alkaa taas raahaan kameraa matkassa mukana kännykän sijasta! Mun vanha kamera vetelee vähän viimesiään, eikä sillä saa oikein kuvattua pimeessä sen enempää kun puhelimellakaan, joten ei oikein oo ollut mitään syytä raahata sitä mukana kevyen kännykän sijasta pelkkänä painolastina. (Sitä riittää nyt muutenkin.)


Nää on meidän nykyistä naapurustoo. Hamna, tää alue mihin me syksyllä muutettiin, on just passeli paikka lapsiperheille. Ihan meidän lähialueella on jo yksinään ainakin viis eri leikkipaikkaa ja meidän lähikauppa on tosiaan ehkä 200 -metrin päässä meistä. Mä oon sellanen, että tuun huluks neljän seinän sisällä aika nopeesti, joten kivat ulkoilupaikat on aika iso plussa - varsinkin kun ne on muksuystävälliset!



Muutama räpsy viime viikolta mun matkalta neuvolaan - ilmassa oli ihanaa kevään tuntua ja olisin voinut jäädä niille teilleni vaikka kuinka pitkäks aikaa. Tosin - mun kroppa on mun kanssa jalkasillaan olosta vähän eri mieltä. Tällä hetkellä mulla on menossa 37. raskausviikko, eli laskettuun aikaan on kolmisen viikkoa jäljellä. Ja sen kyllä huomaa - mä en pysty käveleen edes siihen meistä kivenheiton päässä sijaitsevaan lähikauppaan ilman jatkuvia supisteluja, lihaskramppeja ja suonenvetoja. Muistaakseni Adaa odottaessa mun liikkuminen ei ollut näin hankalaa lopussa, mutta toki tässä on pari vuotta välissä ja aika on saattanut kullata muistot. Joka tapauksessa, neuvolan mukaan kaikki on hyvin, vauva on oikein päin sekä sain kehotuksen pakata sairaalakassin valmiiks ja henkisesti valmistautuun, että lähtö saattaa tulla hetkenä minä hyvänsä. Ei sen olis paljon mua pyytää henkisesti valmistautuun yhtään mihinkään, sillä tuleva synnytys ja varsinkin sen jälkeinen aika on mulla jatkuvasti mielessä muutenkin. Jännitystä ilmassa ja odottavan aika on - noh, lievästi sanoen - pitkä.

Hetki sitten meille tuli postista ihana yllätys mun veljeltä Nicolta, se oli laittanut meille myöhäset joululahjat (mitä mä kutsuin ystävänpäivänlahjoiksi :D) ja kuinka paljon iloo siitä paketista tulikaan! Ada sai uusia talvikamppeita ja ihanan prinsessamekon, mitä se piti kaks päivää putkeen päällänsä ja olis jopa nukkunut se päällään, jos olis saanut valita. Marcus sai samanlaiset kengät, mitä se lainas omin luvin jatkuvasti Nicolta sen täällä ollessa ja mä sain - mitäs muutakaan - kun mun lempparikarkkeja, suklaata ja Lumenen meikkivoiteen. Kyllä veli siskonsa tuntee. ♥ 

6 kommenttia:

  1. Moikka! Törmäsin blogiisi ihan hiljattain, sattumalta kun etsin tietoa Norjasta (googlesta). :-D Painoin blogisi auki, ja vitsit kuinka ihanissa maisemissa saat elää siellä naapurimaassa! Oon jo pidemmän tovin halunnut matkustaa Norjaan, mutta kukaan ei tunnu haluavan lähtee sinne päin matkailemaan, eikä yksin oikein huvita. Olisi mulla yks kaveri Narvikissa, mutta vielä en ole matkoja varannut.
    Oon siis kanssa matkailu-alan käynyt, matkailuvirkailija siis, ja oon myös katsellut koko ajan työmarkkinoita siellä Norjan puolella, olisi niin unelma jos pääsisi työskentelemään/asumaan siellä, edes vähän aikaa kokeakseen sen maan upeudet! Ei sulla olisi mitään vinkkejä, kuinka sinne pääsisi töihin..? :-) Ruotsia ymmärrän, mutta lauseiden muodostus o jostain syystä unohtunut kun ei ole tullut sitä kieltä käytettyä. Mutta jos englanti on priimaa, niin pärjääköhän sillä siellä? Onneks olen nopea oppimaan uuden kielen, jos pakollinen tarve on.
    Ihana blogi sulla, ja jään seurailemaan, ja kaikkea hyvää teidän söpölle perheelle!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Vilhelmiina!:) Mun piti jo eilen vastata, mutta ajattelin et läppärillä sujuu paremmin ja sit unohdin kokonaan niin nyt on pakko tulla puhelimella rustaan!

      Mä en oikein osaa sanoo onks mulla mitään vinkkejä tai siis ainakaan järin avuliaita mut koitan auttaa sen minkä pystyn :D

      Töistä ei alussa kannata olls kauheen nirso, mäkin alotin siivomalla ja oon saanu kasaan työkokemusta ja luonu paljon uusia suhteita joten mammaloman jälkeen ei pitäis olla ongelma sit löytää jotain itelle "sopivampaa" työtä. Avoimia työoaikkoja pystyy selaa finn.no ja nav.no, sinne pystyy rajaan esim.miltä alueelta etsii töitä tai mitä töitä hakee. Täällä pohjoisessa on nyt turistisesonki, joten talvella on ollut itseasiassa paljon paikkoja auki matkaoppaille ja vastaaville! Sit kotona voi vaikks googlettaa matksilualan yrityksiä mieluisilta paikkakunnilta ja laittaa niihin vaikka avoimen hakemuksen ja cvn:)
      Kieltä kannattaa opetella alkuun kotona tai edes kerrata sitä ruotsia niin mahdomlisuudet saada duuni (ihmisten parissa ainakin) on heti parempi:)

      Sori jos tuli vähän sekava vastaus tai jäi joku kysymys välistä, pistän puhelimen piikkiin. Kiitos paljon vielä kommentista ja kaikkee hyvää sullekin!!:)<3 kysy lisää jos jäi kysyttävää!

      Poista
    2. Kiva kun vastasit! :-) Ja kaikki mahdollinen vinkki on vain plussaa, jonka korvan taakse laitan!

      Munkin mielestä työ on työtä, oli se sitten siivousta tai toimistotyötä, kunhan palkka on kohdillaan, varsinkin kun ammatti on jo. Voisin ihan helposti tehdä siistijän/siivoojan työtä, jos pääsisin asumaan edes vähän aikaa Norjassa ja näkemään sen maan upeudet. Tuli ihan kylmät väreet nytkin. :-D
      Ehkei tässä muuta ole kun aloittaa muistelemaan ruotsin kieli, oon jo hilppasen tutustunut norjankin kieleen, perussanoja muistan jo, jes!

      Jos sua ei haittaa, niin olisi kiva olla yhteydessä tätä kautta tai jotakin muuta! Ainakin jään ihailemaan täällä sun blogissa esiintyviä kuvia sieltä Pohjois-Norjasta, vähän voin jo kuvitella olevani siellä.
      <3

      ppst. Ootko käynyt Lofooteilla kertaakaan? Kaikki kun hehkuttaa niitä aina, niin että sinne kun pääsisi......

      Poista
  2. Hei lisää mut ihmeessä facebookissa kaveriks jos sulla sellainen löytyy! Julia Niemisellä pitäis löytyä :) Kiva jos oli edes vähän apua ja facessa voin vinkata vaikka tutun firman jotka hakee työntekijöitä :) ja ei, en oo vielä "ehtinyt" käydä lofooteilla, mut tarkoitus olis reissata ens kesänä pitkin Norjaa enemmän kun aikaisempina vuosina!

    VastaaPoista
  3. Olipa mukava päivitys ja kiva lukea kommentteja,ja saada taas vähän vinkkiä tulevaisuutta ajatellen. Meidän muuttokuorma Norjaan lähtee huomenna.
    Terkuin: Heidi

    VastaaPoista
  4. Voi vitsi, ihanaa että löysin sun blogin. Minä oon haaveillut nyt Norjaan muuttamisesta ja töistä siellä. Palaan huomenna lukemaan sun blogin läpi! -Iisa

    VastaaPoista